Укравтодор підтвердив, що розірвав контракт з китайською фірмою, яка будувала дорогу на Хмельниччині

3 червня Укравтодор розірвав контракт із компанією Xinjiang Communications Construction Group Co Ltd (Китай), яка проводила реконструкцію та капітальний ремонт на ділянці автомобільної дороги М-12 км 291+240 – км 322+052 у відповідності до рекомендацій EuroRAP.

Як повідомляє прес-служба відомства, проект фінансується за кредитні кошти Світового банку та реалізується на умовах FIDIC із залученням незалежного інженера-консультанта, який здійснює управління та контроль за виконанням робіт.

Рішення про розірвання контракту погоджено зі Світовим банком.

Контракт було укладено 10 жовтня 2017 року. Його вартість 38,49 млн доларів , термін виконання робіт – 540 днів. Очікуваний термін виконання робіт – осінь 2019 року.

На дату розірвання контракту підрядник виконав лише окремі види робіт, що становить менше 1% від загального обсягу робіт. При цьому на дату розірвання договору підрядник мав виконати 70% робіт.

Таке ставлення підрядника до своїх контрактних зобов’язань поставило під загрозу своєчасне виконання спільного зі Світовим банком проекту та мало наслідком підвищену небезпеку учасників руху на дорозі державного значення, яка є одним з найважливіших транспортних коридорів України.

Критичним є й те, що підрядник протягом періоду дії контракту не забезпечив належного експлуатаційного утримання ділянки (своєчасний аварійний ремонт), якого вимагає контракт, в результаті чого ділянку дороги доведено до аварійною стану з ускладненими умовами руху.

У зв’язку із критичним станом дороги М-12 на цій ділянці після розірвання контракту терміново за кошти експлуатаційного утримання Укравтодору, залучено Хмельницький облавтодор для забезпечення безпечного проїзду.

17 квітня 2019 року під час останньої моніторингової місії фахівців Світового банку на ділянки контракту інженером незалежного нагляду було представлено Звіт про виконання робіт підрядником, який містив неупереджену статистичну інформацію та, як висновок, рекомендацію інженера припинити дію контракту з підрядником. За час дії контракту інженер надав підряднику 22 повідомлення про необхідність виправлення ситуації (наявність навіть одного такого повідомлення дає замовнику право на застосування процедури розриву контракту).

Важливо зазначити, що ключовий персонал підрядника на ділянці контракту не мав належного досвіду і знань в реалізації дорожніх робіт за вимогами контрактів FIDIC, що ускладнювало організацію робіт та негативно впливало на хід їх виконання.