Що робити споживачам у зв’язку з реорганізацією АТ «Хмельницькобленерго»

Згідно із Законом України «Про ринок електричної енергії» в енергопостачальних компаніях України відбувається відокремлення діяльності з розподілу та постачання електричної енергії.

Відповідно, на території Хмельницької області замість АТ «Хмельницькобленерго» буде функціонувати дві компанії:

  • компанія з розподілу електроенергії;
  • компанія з постачання електроенергії.

Прес-служба компанії наголошує, що послуги з постачання за вільними (ринковими) цінами та розподілу електричної енергії надаватимуться окремими суб’єктами господарювання. Наразі в АТ «Хмельницькобленерго» завершуються реорганізаційні процеси, створено ТОВ «Хмельницькенергозбут», яким отримано відповідну ліцензію на послуги з постачання електричної енергії. Саме ТОВ «Хмельницькенергозбут» упродовж двох років буде виконувати функції постачальника універсальних послуг в межах Хмельницької області.

Наголошуємо: ТОВ «Хмельницькенергозбут» у ролі постачальника універсальних послуг виступає гарантованим постачальником для побутових і малих непобутових споживачів та гарантованим покупцем електроенергії за «зеленим» тарифом.

Звичайно, на теренах області може функціонувати необмежена кількість постачальників за вільними (ринковими) цінами, тобто постачання електричної енергії відтепер не буде монопольним. А споживачі зможуть самостійно, на безоплатних умовах змінювати постачальника електроенергії.

Але для того, щоб мати змогу споживати електричну енергію, споживачеві необхідно приєднатися до Договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії. Оскільки договір є публічним, із ним можна ознайомитись на офіційному сайті АТ «Хмельницькобленерго» та у сервісних центрах Товариства. Приєднання до Договору відбувається шляхом заповнення споживачем Заяви-приєднання, яку потрібно віднести разом із зазначеними у заяві додатками до сервісного центру відповідного району електричних мереж. Заяву-приєднання побутові споживачі отримають разом із рахунком за спожиті обсяги електричної енергії за жовтень. Окрім того, Заяву-приєднання можна завантажити із сервісу «Особистий кабінет побутового споживача» або ж з офіційного сайту АТ «Хмельницькобленерго».

Щодо споживачів – юридичних осіб, то процедура подібна, але дещо складніша, оскільки потребує оформлення Паспорту точки комерційного обліку разом із Заявою-приєднанням, а ці документи саме проходять процедуру погодження.

Отже, сформуємо дорожню карту для побутового споживача:

  • отримати/скачати Заяву-приєднання;
  • перевірити дані в заяві, за потреби відкоригувати дані;
  • внести/вписати дані, які не вказані в заяві, але передбачені нею, здійснити копіювання документів, зазначених у додатках до заяви.
  • занести заповнену заяву та додатки у сервісний центр відповідного району електричних мереж або надіслати поштою.

Ще один важливий крок стосовно взаємодії із побутовими споживачами – зміна формату особового рахунку побутового споживача. Тобто, раніше ми оперували поняттями особовий рахунок – 6 знаків та код для електронних платежів 14 знаків. Надалі ж ідентифікація споживача буде відбуватися виключно на основі 14-значного коду, який і є новим особовим рахунком. Отже, здійснюючи оплати, споживачу потрібно вказувати саме 14-значний особовий рахунок.

Необхідні кроки для споживача – юридичної особи:

  • отримати Заяву-приєднання, Паспорт(и) точок комерційного обліку;
  • перевірити дані в заяві/паспорті, за потреби відкоригувати дані;
  • внести/вписати дані, які не вказані в заяві/паспорті, але передбачені, здійснити копіювання документів, зазначених в додатках до заяви.
  • занести заповнену заяву та паспорт(и), додатки у сервісний центр відповідного району електричних мереж або надіслати поштою.

Що ж далі? Після того, як споживач надав Заяву-приєднання на розподіл, він повинен приєднатися до договору Постачальника. Для побутових та малих непобутових споживачів – це Договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг. Для решти споживачів – це Договір про постачання електричної енергії постачальником за вільними цінами.

Зважаючи на те, що цей договір також є публічним, а заява-приєднання не потребує значних коригувань споживачем, то відсутність письмового заперечення споживача стосовно приєднання до Договору одночасно з подальшим споживанням електричної енергії або здійснена оплата побутовим споживачем рахунку ТОВ «Хмельницькенергозбут» є свідченням того, що споживач приєднався до відповідного Договору.

Що ж до юридичних споживачів, то їм потрібно розсудливо підійти до питання вибору постачальника та приєднатися до обраного договору, підписавши відповідну Заяву-приєднання або укласти паперовий договір із постачальником.

Зауважимо, що у разі не приєднання до Договору про постачання споживач буде купувати електричну енергію у Постачальника останньої надії. Стосовно Постачальника останньої надії, то постачати електричну енергію він може виключно протягом 90 календарних днів, і відповідно не володіючи постійною базою споживачів, маючи обмежені можливості щодо достовірного прогнозування обсягів закупівлі електричної енергії, навряд чи зможе запропонувати споживачеві  прийнятні та комфортні тарифи.

Попри те, що відтепер споживачу потрібно взаємодіяти із двома різними компаніями, головна мета здійснення всіх цих реорганізаційних заходів – задовольнити потреби споживачів у якісному та безперебійному постачанні електричної енергії.

Нагадуємо, що використання сервісу «Особистий кабінет» як побутовими, так і для юридичними споживачами значно спростить взаємодію із постачальником та оператором системи розподілу електричної енергії.